Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u enkele van de veelgestelde vragen over TENA SmartCare.
Hieronder vindt u enkele van de veelgestelde vragen over TENA SmartCare.
Er wordt een herbruikbare sensor bevestigd aan de buitenkant van het incontinentieverband. Deze sensor registreert de mate van urineverzadiging binnenin. Wanneer het tijd is om het verband te verschonen, ontvangen de professionele zorgverleners een bericht op hun smartphone via de TENA SmartCare Professional Care-app. Alle berichten en andere gegevens zijn terug te vinden in het TENA SmartCare-dashboard om zorginstellingen te helpen overzicht te behouden en incontinentiezorg te verbeteren.
De verschoningsindicator helpt zorgverleners te begrijpen wanneer incontinentieverbanden verschoond moeten worden wanneer een zorgvrager zijn of haar wensen niet goed kan communiceren. Met de verschoningsindicator hoeven professionele zorgverleners geen handmatige controles meer uit te voeren, wat zorgt voor minder verstoringen en meer comfort en waardigheid voor de zorgvragers.
De mobiele apparaten van zorgverleners moeten verbonden zijn met het internet, ofwel via wifi of een mobiel netwerk, om meldingen te ontvangen.
Nee, dat doet het niet. Voor mensen met regelmatige ontlastingsincontinentie zijn handmatige controles nog steeds nodig.
Ja. Tot op heden is er één klinische studie uitgevoerd en er zullen er nog meer volgen. Het systeem is geclassificeerd als medisch hulpmiddel in Europa en Noord-Amerika.
Essity neemt gegevensprivacy serieus. Alle verwerking van persoonsgegevens, ongeacht of wij de verwerkingsverantwoordelijke of de verwerker zijn, gebeurt in overeenstemming met de toepasselijke gegevensbeschermingsregels zoals de Algemene verordening gegevensbescherming (“AVG”), de ePrivacy Directive (“ePrivacy Directive”) en de toepasselijke lokale wetgeving. Ons Privacybeleid omschrijft hoe Essity de persoonlijke gegevens en andere informatie van de gebruikers verzamelt en verwerkt. U kunt er hier meer over lezen.
De verschoningsindicator kan worden gebruikt met de meeste TENA-producten, waaronder TENA Slip, TENA Flex en TENA Comfort. De producten moeten een textielachtige buitenvoering hebben en een absorberende kern langer dan 40 cm. Het systeem is alleen gevalideerd voor gebruik met TENA-producten.
Alle mobiele apparaten met iOS 11 en hoger of Android 7 en hoger.
Voor thuiszorg, raadpleeg onze TENA SmartCare Change Indicator voor thuiszorgverleners, meer informatie hier.
De verwachte levensduur is 2 jaar voor de zender en 12 weken voor sensorstrips en batterijen na het eerste gebruik.
Sensorstrips, zender en batterijen zijn elektronisch afval en moeten worden afgevoerd in overeenstemming met de lokale voorschriften.
Het TENA SmartCare-dashboard dient als een informatiecentrum voor zorgverleners en managers. Het dashboard geeft een compleet overzicht van de continentiezorg in de hele zorginstelling, inclusief de status van zorgvragers, verbandverschoningen, responstijden plus relevante actuele en eerdere informatie over alle zorgvragers.
Een beperkt aantal zorginstellingen zal in de vroege lanceringsfase een aanbod ontvangen om de verschoningsindicator te evalueren en implementeren. Neem contact op via de onderstaande link of met uw lokale TENA-contactpersoon voor meer informatie of om uw interesse aan te geven.
TENA is een merk van Essity, een internationaal toonaangevend hygiëne- en gezondheidsbedrijf. Met meer dan 60 jaar ervaring is TENA wereldwijd het # 1 merk voor continentiezorg van volwassenen*. TENA biedt een compleet assortiment absorberende en huidverzorgingsproducten. Ook ontwikkelt TENA digitale oplossingen rondom continentiezorg, afgestemd op de behoeften van individuen, mantelzorgers en professionals in de gezondheidszorg.
Met TENA loopt Essity voorop bij het ontwikkelen van producten en diensten die de waardigheid en de kwaliteit van het leven van mensen helpen te verbeteren. We streven naar duurzame continentiezorg met betere zorg en betere producten.
* Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition
TENA biedt producten en oplossingen voor een groot aantal mensen. U kunt ook altijd onze andere TENA-websites bezoeken.
TENA, een merk van Essity, een vooraanstaand, wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf. Elke dag worden onze producten, diensten en oplossingen gebruikt door een miljard mensen over de hele wereld. Ons doel is om barrières voor welzijn te doorbreken ten behoeve van consumenten, patiënten, zorgverleners, klanten en de samenleving. De verkoop van de toonaangevende wereldwijde merken TENA en Tork en andere sterke merken zoals Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic en Zewa vindt plaats in zo’n 150 landen. In 2023 had Essity zo’n 36.000 werknemers en een omzet van ongeveer SEK 147 miljard (13 miljard euro). Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Stockholm, Zweden en Essity staat genoteerd aan Nasdaq Stockholm. Kijk voor meer informatie op essity.com.