Phyllis, Verpleegkundige, Valley Senior Living, VS 1
De TENA SmartCare Change Indicator™ gebruikt de laatste technologie om zorgverleners te helpen begrijpen wanneer incontinentieverbanden verschoond moeten worden wanneer een zorgvrager zijn of haar wensen niet goed kan uiten. Dit betekent een beter welzijn voor zorgvragers en betere efficiëntie in zorginstellingen.
De TENA SmartCare Change Indicator™ is een baanbrekende technologische oplossing voor digitale gezondheid die kan helpen de ouderenzorg te transformeren. Een herbruikbare sensor, eenvoudig te bevestigen aan de buitenkant van het incontinentieverband, registreert de mate van urineverzadiging. Wanneer het tijd is om het verband te verschonen, ontvangen de zorgverleners een bericht op hun smartphone via de TENA SmartCare Professional Care-app. Alle berichten en andere gegevens zijn terug te vinden in het TENA SmartCare-dashboard om zorginstellingen te helpen overzicht te behouden en de incontinentiezorg te verbeteren.
Het kan een uitdaging zijn om te weten wanneer een incontinentieverband moet worden verschoond. Een verband te vaak checken, kan de dagelijkse activiteiten en slaap van zorgvragers onnodig verstoren. Niet genoeg checken kan leiden tot lekken en huid die in contact komt met urine. Met de verschoningsindicator hoeven zorgverleners geen handmatige controles meer uit te voeren, wat zorgt voor minder verstoringen en meer waardigheid voor de zorgvragers.
De verschoningsindicator geeft zorginstellingen de kans om de efficiëntie te verhogen. Er kunnen meer incontinentieverbanden worden verschoond op het juiste moment – niet te vroeg of te laat. Efficiënte routines optimaliseren de werkdruk voor het personeel en laten meer tijd over voor andere zorgtaken. Samengevat: middelen kunnen efficiënter worden gebruikt, en het is mogelijk om een werkelijk individuele continentiezorg te bewerkstelligen.
TENA SmartCare Change Indicator kan op vele manieren bijdragen aan een betere werksituatie en hogere werktevredenheid:
1. Beschikbare Essity-gegevens; Utility Assessment Evaluation, Valley Senior Living, ND, USA, Q3 2018 - Q1 2019
2. Beschikbare Essity-gegevens; Utility Assessment Evaluation, United Mennonite Home, ON, Canada, Q3 2018 - Q1 2019
Wanneer het tijd is om het verband te verschonen, ontvangen de zorgverleners een bericht via de TENA SmartCare Professional Care-app. Ze kunnen ook de status zien van het incontinentieverband van elke zorgvrager, samen met informatie over de laatste verschoning.
Alle gegevens over meldingen, verschoningen van incontinentieverbanden, responstijden en status van verschoningsindicator van zorgvragers zijn gemakkelijk toegankelijk via het TENA SmartCare-dashboard. Dit overzicht van activiteiten rondom incontinentiezorg kan worden gebruikt om de planning te verbeteren en routines te optimaliseren.
Het is niet nodig om over te stappen van de TENA-producten waar uw zorgvragers aan gewend zijn. De verschoningsindicator is ontwikkeld voor gebruik met TENA ProSkin Flex, TENA ProSkin Pants, TENA ProSkin Comfort en TENA ProSkin Slip.
De TENA SmartCare Change IndicatorTM kan hergebruikt worden om elektronisch afval te beperken. Het kan ook helpen het verbruik van incontintieverbanden te optimaliseren. Bij TENA is het een van onze belangrijkste duurzaamheidsambities om onze CO2-voetafdruk in 2030 met 50% te hebben verminderd. We streven er ook naar om in 2030 de levenskwaliteit te verbeteren van 100 miljoen mensen die wereldwijd met incontinentie te maken hebben. Baanbrekende technologische oplossingen voor digitale gezondheid als de TENA SmartCare Change IndicatorTM zullen een belangrijk stap zijn om onze doelen te behalen en een betere impact te hebben op de planeet. Lees hier meer over duurzaamheid en ons TENA Protects-programma.
De verschoningsindicator kan een groot verschil maken, vooral wanneer u zorgt voor zorgvragers die zelf niet goed of betrouwbaar hun wensen kunnen communiceren. Houd er wel rekening mee dat, hoewel de verschoningsindicator ontwikkeld is om zorgverleners te helpen besluiten wanneer een incontinentieverband verschoond moet worden, deze nooit als vervanging mag dienen van hun eigen professionele oordeel. Daarnaast is het ook geen vervanging van individuele zorgplannen die ontwikkeld zijn met TENA Identifi™ of andere op kennis gebaseerde beoordelingsmethodes.
Bij TENA geven we om de zorg. Daarom hebben wij TENA SmartCare™ gelanceerd – een nieuw assortiment technologische oplossingen voor digitale gezondheid voor nog betere zorg. Het combineert onze toonaangevende expertise met de laatste technologieën en legt de focus op menselijke verbinding ondersteund door technologie. Naast de TENA SmartCare Change Indicator omvat het assortiment TENA Identifi™. De verschoningsindicator is een oplossing voor dag en nacht die zorgverleners op de hoogte stelt wanneer incontinentieverbanden verschoond moeten worden, TENA Identifi is een oplossing voor 72 uur om de wensen van zorgvragers te beoordelen.
Klik hieronder voor antwoorden op enkele van de veelgestelde vragen over de TENA SmartCare Change Indicator.
Een beperkt aantal zorginstellingen zal in de vroege lanceringsfase een aanbod ontvangen om de verschoningsindicator te evalueren en implementeren. Neem contact op via de onderstaande link of met uw lokale TENA-contactpersoon voor meer informatie of om uw interesse aan te geven.
De TENA SmartCare Change Indicator is een medisch apparaat van klasse 1.
Zorg dat u voldoende training hebt ontvangen en/of de gebruiksaanwijzing hebt gelezen en begrepen voordat u het systeem gebruikt. De TENA SmartCare Change Indicator is geen meetapparaat. Het geeft informatie over de verzadigingsniveaus van de urine ter ondersteuning van de beslissing of een TENA incontinentieverband verschoond moet worden. Het is geen vervanging van normale veiligheidscontroles en routines voor het verleggen van zorgvragers, het controleren op ontlasting, het geven van medicatie, etc. Gebruik het niet bij zorgvragers die te maken hebben met regelmatige ontlastingsincontinentie. De TENA SmartCare Change Indicator registreert geen ontlasting. Bij een systeemstoring of verwachte systeemstoring keert u terug naar uw normale controle- en verschoningsroutine. Als u problemen, apparatuurstoring of andere incidenten ondervindt, meld dit dan bij de fabrikant of bel TENA Customer Service op tel. 030-6984700.
TENA is een merk van Essity, een internationaal toonaangevend hygiëne- en gezondheidsbedrijf. Met meer dan 60 jaar ervaring is TENA wereldwijd het # 1 merk voor continentiezorg van volwassenen*. TENA biedt een compleet assortiment absorberende en huidverzorgingsproducten. Ook ontwikkelt TENA digitale oplossingen rondom continentiezorg, afgestemd op de behoeften van individuen, mantelzorgers en professionals in de gezondheidszorg.
Met TENA loopt Essity voorop bij het ontwikkelen van producten en diensten die de waardigheid en de kwaliteit van het leven van mensen helpen te verbeteren. We streven naar duurzame continentiezorg met betere zorg en betere producten.
* Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition
TENA biedt producten en oplossingen voor een groot aantal mensen. U kunt ook altijd onze andere TENA-websites bezoeken.
TENA, een merk van Essity, een vooraanstaand, wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf. Elke dag worden onze producten, diensten en oplossingen gebruikt door een miljard mensen over de hele wereld. Ons doel is om barrières voor welzijn te doorbreken ten behoeve van consumenten, patiënten, zorgverleners, klanten en de samenleving. De verkoop van de toonaangevende wereldwijde merken TENA en Tork en andere sterke merken zoals Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic en Zewa vindt plaats in zo’n 150 landen. In 2023 had Essity zo’n 36.000 werknemers en een omzet van ongeveer SEK 147 miljard (13 miljard euro). Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Stockholm, Zweden en Essity staat genoteerd aan Nasdaq Stockholm. Kijk voor meer informatie op essity.com.